BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

22 July, 2008

Misi Lesen P


Gambar nie bukan gambar sebenar Pak Cik Rahman (^_^)

Bismillahirmanirrahim...

Alhamdullilah...syukur dipanjatkan kpd yg Maha Esa, masih lagi diberikan olehNya pada ku nikmat-nikmat yg tak terhingga dan yg paling nikmat ISLAM dan IMAN.

Dah lama rasanya tak update blog yg terlahir nie dgn hasil taipan buah fikiran aku. Kalau ada post baru pun...hanyalah yg copy paste jer, hehe (senang2 jer aku menciplak karya orang...hurmm~~tapi harap2 posting blog yg di copy paste tuh ada manfaat nyer~~~insya allah...)

Dah 2 minggu berada dalam semester yg baru...alhamdullilah. Makin berat misi yang nak dilaksanakan pada sem nie ~~~moga2 ALLAH permudahkan segala urusan ku~~~. Ditambah dengan jumlah 18 kredit pada sem baru nie...dan juga ‘misi telur kuning’ aku , membuatkan aku harus sentiasa tabah menghadapi segala rintangan...Insya Allah

Dlm sibuk2 memikirkan ‘misi telur kuning’...alhamdullilah, aku dikurniakan dengan satu berita gembira~~~akhirnya aku Berjaya mendapat lessen P untuk kete (14.07.2008—tarikh keramat nie~~~berbaloi aku ponteng kuliah Teori ngan Psikologi)...hehe, ALHAMDULLILAH~~~bersyukur yg teramat2. Klau nak difikirkan, rasanyer mcm tak layak jer nak dapat lessen P sbbnyer masa buat latihan pn, YA ALLAH...hnya ALLAH yg mengetahui ~~~habis divider jln aku langgar, huhu (nasib bek tak berlaku tragedi menyayat hati...huhu), di campur tohmahan dari Pak Cik Rahman (cekgu memandu aku...) yg mengatakan klau aku dapat lessen P pn, lessen P tuh bleh letak sebelah sijil ijazah aku (CISSS!!! Berani Pak Cik tuh komen ak di tahap melampau...tak apa2 tngoklah nanti...klau kete aku lalu jer tepi dia, SIAPLA!!!)...hehe, tiba2 ter’emo’ plak. Tapi apa2 pon terima kasih bnyak2 kt Pak Cik Rahman (^_^)...(sy tak amek hati ngan Pak Cik...cuma tersontap skit jer pabila ayat tuh kedengaran). Sy amek kata-kata Pak Cik sbgai cabaran utk sy, Pak Cik tngok la smpai bila lessen P tuh akan terus berada di sisi sijil ijazah sy (ceh! Ayat...mcm berupa ancaman jer, hehe). Mak ngan ayah pon ternyata gembira dgn berita nie, tambah2 bila aku tngok muka mak...berseri-seri bila dapat tahu aku lulus test memandu...(pas nie nak isi jawatan pemandu keluarga Muhamad Daut...hehe)

Sampai Tg Malim 15 Hb (selepas berjaya melengkapkan misi LESEN P), Kak Ain dtg jemput aku kt stesen Tg Malim, ceria jer muka dia bila tnya aku lulus ke tak test memandu...hehe, ALHAMDULLILAH kak, sy dah lulus. Selepas seharian berada di rumah Kak Ain di Taman Nusa, tetiba

"Ha, akak nak fareha bwak kete nie smpai KHAR"

“Gulp!...nak bwak kete?smpai KHAR?” Ala...akak tak berani la

“Ok2, klau cam tuh smpai depan tmn tuh pn tak apa. Bila lagi nak cuba bwak”

"Ok sy bawak" (mcm nak kena angkat jer kete kancil nie..hehe)

Lalu dengan penuh suspended, aku pon terus mengeluarkan kancil dari tempat parking nyer. Yakin plak rasanyer bwak kancil nie smpai depan taman tuh...tetiba

“Ha, awak bwak la smpai KHAR”.

“Ok Kak” (ingt tak nak bwak, tapi tetiba bila terdesing dgn ‘kata-kata mutiara’ Pak Cik Rahman, aku pon terus menekan pedal minyak menuju KHAR...hehe, ALHAMDULLILAH...selamat jgak smpai kt KHAR tanpa ada tragedi berlaku)

Misi lessen P yg telah terlaksana nie rasanyer leh menjadi sebahagian 10% kepada misi telur kuning aku...Insya ALLAH. Misi telur kuning?...(mende la penulis nie...compiuh aku sbgai pembaca, hehe). Semua nak tahu eh? Ok...tuk blog yg akan datang aku akan ceritakan ‘MISI TELUR KUNING’...nantikan eh dan sebelum tuh sebagai santapan anda semua...terimalah (jeng2...mcm suspend jer)

“Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat, “Aku hendakkan menjadikan KHALIFAH di bumi” Mereka berkata “Apakah Engkau hendak menjadikan orang yang merosak dan menumpahkan darah di sana sedangkan kami bertasbih memujiMU dan menyucikan nama MU?”Dia berfirman, “Sungguh Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui” (Al-Baqarah : 30)

“Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka BERIBADAH kepadaKU” (Az-Zariyat : 56)

0 comments: