BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

16 October, 2009

::Muhasabah::1

Assalammualaikum w.b.t

Ouch!...saya tersungkur, jatuh...sakitttnya

Sakit sangat...bila lutut bertemu jalan berkonkrit ini...

Sakit sangat...bila epidermis kulit terkoyak menampakkan isi kemerahan...

Sakit sangat...bila darah mengalir keluar...

Sakit sangat...bila sang tangan cuba menyentuhnya dengan niat mahu membersihkan luka tersebut...

...

Saya memikirkan perihal sakit itu...

Tapi saya lupa...lupa...lupa...

Dan ALLAH...


Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada Malaikat; "Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi". Mereka bertanya (tentang hikmat ketetapan Tuhan itu dengan berkata): "Adakah Engkau (Ya Tuhan kami) hendak menjadikan di bumi itu orang yang akan membuat bencana dan menumpahkan darah (berbunuh-bunuhan), padahal kami sentiasa bertasbih dengan memujiMu dan mensucikanMu?". Tuhan berfirman: "Sesungguhnya Aku mengetahui akan apa yang kamu tidak mengetahuinya".(Al Baqarah, 30)

Dan (ingatlah) Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka menyembah dan beribadat kepadaKu.(Adz- Dzariyyat, 56)

Aku tidak sekali-kali menghendaki sebarang rezeki pemberian dari mereka, dan Aku tidak menghendaki supaya mereka memberi makan kepadaKu.(adz- Dzariyyat, 57)

Sang Lebah berkata: walau 'lambat' berlari...

0 comments: