BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

27 February, 2009

Sarang Baru

Assalammualaikum w.b.t

Satu hari Cik Lebah berjumpa dengan guru Cik Lebah...ermmm. Ada berita yang dia nak sampaikan.

"Cik Lebah, jom kita duduk dalam satu sarang. Guru dah cari satu sarang ni, best gak tempat dia...tingggiiiiiiiii sangat sarang dia, jauh dari lebah-lebah yang 'tak faham' kita. Nanti kat situ, kita leh buat madu banyak-banyak". Macam mana Cik Lebah, setuju ke dengan cadangan Guru?

...
Monolog dalaman Cik Lebah: "Eh, bagus jugak cadangan Guru, suasana pun best...di kelilingi lebah-lebah yang 'faham'...tapi kalau dah pindah macam mana nak buat discussion group dengan sahabiah-sahabiah Cik Lebah...tapi kalau dah pindah, susah pula nak jumpa dengan mereka, nak bual-bual macam dulu pon nanti mesti dah jarang...ermm.Tapi...tapi...tapi


Monolog dalaman lebah lain:Eh, kalau pindah macam mana pula dengan sahabiah-sahabiah yang duduk satu rumah sekarang? Nanti ada seorang sahabiah nak masuk rumah nie, apa pula kata dia kalau bila dia masuk...tetiba nak pindah. Mesti dia rasa tak best?...kena jaga perasaan dia...tapi sarang tuh lagi best...

...


"Dijadikan terasa indah dalam pandangan manusia cinta terhadap apa yang diinginkan, berupa perempuan-perempuan, anak-anak, harta benda yang bertumpuk dalam bentuk emas dan perak, kuda pilihan, hewan ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia dan di sisi ALLAH-lah tempat kembali yang baik". (Ali-Imran, 14)

"Berangkatlah kamu baik dengan rasa ringan maupun dengan rasa berat, dan berjihadlah dengan harta dan jiwamu di jalan ALLAH. Yang demikian itu adalah lebih baik bagimu jika kamu mengetahui". (At-Taubah, 41)


Sang Lebah berkata: "Teguhkan aku, YA ALLAH"

0 comments: