BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

20 January, 2009

20.01.2009

Assalammualaikum w.b.t

Tempat kejadian: Dewan SITC, UPSI

Waktu kejadian: 7.30-9.00 malam

Peristiwa: 1. Di kala azan Mahgrib berkumandang, beberapa orang pokcik dengan keadaan yang bersantai sambil seorang daripadanya mengurut-urut sahabat baik salah seorang daripadanya...sungguh menyedihkan. Laungan azan nampaknya tidak memberi impak kepada pokcik-pokcik tersebut...malah mereka berada dalam keadaan santai dan selamba (adakah pokcik mengalami period?...tapi bukankah pokcik sudah tua, sudah semestinya pokcik mengalami menopause! patutla agak bersantai)

2. Semasa solat Maghrib & Isyak berjemaah diadakan di dewan yang besar tersergam indah...Cik Eha dapat mengagak dengan mudahnya bilangan hamba-hamba yang sedang sujud di hadapan TUANNYA. Pelik...ke manakah hamba-hambaNYA yang lain? Sedang berbuat apakah mereka agaknya? Ingkar sungguh mereka...tidak tahukah mereka bahawa mereka hanyalah HAMBA yang segala kebergantungan hidup mati hanyalah di tangan TUHANNYA?

3. Semasa solat hajat untuk mendoakan adik-beradik kita di Palestin, tiba-tiba telinga Cik Eha yang bertutup mendengar beberapa orang pokcik ketawa geli hati...wah! masih ketawa walaupun mereka di sana sedang sedih meratap?

p/s: Ingatan bersama...

0 comments: